Thursday, February 7, 2013

DAY 3 BANDUNG

Ini hari terakhir kami di Bandung.Lepas nie kami akan meneruskan perjalanan ke Jakarta..haiii sekejapp jer rasanye masa berlalu. Destinasi seterusnya hari ke-3 adalah ke Pasar Baru(tempat yg peminat shoppping tunggu-tunggu sangat nk pegi). Kami keluar dari hotel pagi tersebut awal jugak.Lpas breakfast,trus check-out. Perjalanan dari hotel ke pasar Baru memang tak jauh,tapi jalan punyelah sesak....memang tempat tumpuan orang...pagi tue tak jam lagi,tapi memang banyak kereta..Motor apetah lagi....eee...aku fail laahh kalau ditakdirkan bwk kete kat Bandung nie...tak berani laa...memang kena pakai driver..sampai di Pasar Baru banyak lagi kedai blum bukak..wahhhh....senang lenang laa nk memilih....masa tue tak tahu lagi keadaan lepas2 tue..kita cite semula lepas nie...layan pic laa dulu...
hehehe...berposing dengan penjual kain...teruk laa dia hari tue..tawar-menawar punye hal...banyak rugi dia.....sorang lawan 6orang...selagi tak dapat,kami dok pushh dia jugak..sampai la dapat harga kami yang mintak..tapi ok laa..tak laa kedekut sgt... nak citer nie..di PASAR BARU
gambo kat aTAS nie nak menunjukkan betapa crowdednyer tempat nie...kami sampai dlm pukul 8.15pagi kat Pasar Baru...sedar tak sedar dah pukul 12.00 baru nk keluar...makkk aiiii.....penuhnyerr orang.....memangg crowded sgt...bayangkanlahh..jarak kita dengan member lebihkurang 2meter jer,tapi boleh tak nampak...sesak nafas aku jadiinyer....moralnyer...janganlah bawak baby atau budak2,kesian kat baby@budak2...sunggguhhhhh...ramai sangattt orang....aku pun serik nak datang Pasar Baru lagi....tapi kalau peminat shopping pulak,dua tiga kali pegi pun tak jadi hal....aku pun pelik sungguh laa....pic lagi..
gambar nie diambil masa nk tunggu bas(nk bwk kami lunch)..bas parking tak laa jauh sgt,tapi disebabkan kesesakan jalanraya yg teramat sangatt....hampir 1jam kami menunggu bas..dah naik fed-up pun ade....sekali lagi..kami dikelilingi oleh penjual2 jalanan..
di Indonesia,kita boleh lihat merata-rata orang meminta sedekah...kat fraffinc light pun mestii ade org datang..cra datang tue pelbagai-bagai cara... ada yg meminta sedekah sambil menyampaikan lagu(menghiburkan orang)
ade yg meminta2 dari tingkap kenderaan
dengan pelbagai cara....ade yg tak berpakaian pun.....mehhh kita tengok nie...
perutt dah laapaarrr sgt... meh kita tengok...ape lunch hari nie..
kesesakan di Bandung...dalam kenangan..
kami meneruskan perjalanan ke factory Outlet ...tak de pic laaa.... selepas bershopping di factory outlet,kami dinner dulu sebelum berangkat ke Jakarta
makanan kat kedai nie memanglaa sedapp...aku dah lupa ape nama kedai nie..tapi memang best...kalau aku ade info (nama kedai &lokasi) nanti aku update..bleh jadi reference kpd sesiape yg berhayat nk try makanan kat kedai nie.. lepas dinner kami meneruskan perjalanan ke Jakarta
sesampai di Jakarta...tah..pukul berape tah...aku pun tak tahu...sbb tertidur...sampai di Jakarta,tengah-tengah malam ramaii sgt orang terutama muda mudi...aku ingtkan diaorg ramai2 tue sbb malam minggu..tapi rupa-rupanye keesokkan harinya hari Indonesia...(kalau di Malaysia tu,hari Malaysia laa).. tapi kecut perut gak kami semua..sbb semasa di dalam bas, beberapa peserta terima mail msg dari family kat Malaysia bahawa pada hari tue ade rusuhan kat kedutaan Malaysia di Jakarta..kami lak time tue lalu kawasan kedutaan....wahhhh...masing2 yg tahu tue berbisik sesama kami....tak nk org lain tahu....last-last diaorg tahu jugak.....Alhamdulillahhh tiada ape2 yg berlaku..penginapan kami di Jakarta ialah Myhotel.....3*hotel....tapi ramai yg tak berapa puas hati...nk wat camne...aku pun take note(nk bgtau tourleader supaya 3trip yg akan datang suruh tukar hotel)...then..masuk bilik....trus tidur..